AKTUALNOŚCI

2023-01-05

 

Przypominamy o możliwości korzystania z  European Pharmacopoeia Online, wyd. 11
              

UWAGA! Dostęp do publikacji jest możliwy dla maksymalnie 200 użytkowników.

W celu skorzystania z bieżącego wydania, należy:

  • założyć indywidualne konto użytkownika, podając adres email z domeny gumed.edu.pl;
  • oraz przesłać zarejestrowaną nazwę użytkownika - adres email na adres biblioteka.bazy@gumed.edu.pl celem autoryzacji, podając w temacie wiadomości: "European Pharmacopoeia aktywacja".

 
Po aktywowaniu konta użytkownik otrzyma automatyczne potwierdzenie na swój adres email.

 

 

2023-01-04

 
 

https://www.youtube.com/watch?v=uifYBfeNRug&t=68s


2023-01-04

                SciFinder

UWAGA:  Dostęp do bazy SciFinder ZAKOŃCZYŁ SIĘ z dniem 6 maja 2022.

Użytkownicy posiadajacy login i hasło do starszej wersji SciFinder mogą sie nimi posługiwać przy logowaniu do nowej wersji SciFinder-n.

Nowi użytkownicy dokonują rejestracji od razu do nowszej wersji bazy SciFinder-n  

  • SciFinder-n oferuje zintegrowany i rozszerzony dostęp do baz danych tworzonych i udostępnianych przez Chemical Abstracts Service (CAS - oddział American Chemical Society) na nowej platformie CAS SciFinder-n.

    Platforma obejmuje następujące bazy:

    • CA Plus (literatura naukowa i patenty)
    • CAS Registry (substancje chemiczne)
    • CASREACT (reakcje chemiczne)
    • CHEMCAST (katalog komercyjnych związków chemicznych z cenami i danymi adresowymi dostawców)
    • CHEMLIST - informacje o ponad 394.000 zarejestrowanych substancjach chemicznych, dostępnych na światowych rynkach od 1980 r.
    • CIN (Chemical Industry Notes)
    • MARPAT - ponad milion przeszukiwalnych struktur Markusha z 439 tys. patentów od 1988 r.
    • ChemZent - baza przetłumaczonych na angielski abstraktów z czasopisma "Chemisches Zentralblatt" od 1830 r.


    UWAGA!  WYMAGANA INDYWIDUALNA REJESTRACJA:

    • użytkownicy starej platformy SciFinder logują się na stronie SciFinder-n, korzystając z dotychczasowej nazwy użytkownika i hasła
    • nowi użytkownicy natomiast muszą się zarejestrować poprzez formularz
    • cały proces rejestracji musi odbywać się na tym samym komputerze z sieci GUMed, na którym został rozpoczęty
    • przy rejestracji wymagany jest uczelniany adres e-mail o domenie gumed.edu.pl
    • w trakcie rejestracji użytkownik sam wybiera sobie nazwę (username) i hasło, według następujących zasad:
      • nazwa użytkownika (username) powinna mieć od 5 do 15 znaków (kombinacja liter, cyfr i znaków specjalnych)
      • hasło użytkownika powinno mieć 7-15 znaków (kombinacja małych i wielkich liter, cyfr i znaków niealfanumerycznych)
      • po otrzymaniu potwierdzenia hasła i username na podany adres e-mail można korzystać z bazy z komputerów podłączonych do sieci GUMed lub komputerów osobistych poprzez system HAN

 


2023-01-03

 

 Dołącz do nadchodzących webinariów, aby dowiedzieć się więcej o SciFinderⁿ  lub przejrzeć nagrania poprzednich webinarów .

 

 


2022-03-11

 

Studentów przygotowujących się do pisania prac magisterskich zachęcamy do skorzystania ze szkolenia
Prace magisterskie - wskazówki, które jest dostępne pod adresem https://biblioteka1.gumed.edu.pl/pmw/

 



 

 


2022-03-04

 

Przypominamy, że od czerwca 2021 roku działa nowy system zdalnego dostępu do zasobów elektronicznych spoza sieci uczelnianej -  system HAN.
Wcześniej stosowany system autoryzacji poprzez serwer proxy został zawieszony i zastąpiony przez system HAN.

Dostęp do nowego systemu został automatycznie przydzielony wszystkim pracownikom i studentom GUMed posiadającym aktywne konto biblioteczne. Nie jest wymagana żadna dodatkowa rejestracja i konfiguracja przeglądarki internetowej.
Do zalogowania się do systemu potrzebny jest jedynie numer karty bibliotecznej i hasło do konta bibliotecznego.

 

Uprzejmie prosimy, aby zalogować się do swojego konta bibliotecznego, zaktualizować dane i sprawdzić, kiedy upływa termin zwrotu wypożyczonych książek, ponieważ system automatycznie nie pozwoli na zalogowanie się w przypadku przetrzymanych pozycji.

Logowanie do konta bibliotecznego

W razie problemów z zalogowaniem się, prosimy kontaktować się z Oddziałem Udostępniania Biblioteki Głównej:
telefon 58 349 10 51, e-mail: biblioteka.udostepnianie@gumed.edu.pl

 

Zdalny dostęp do e-zasobów (e-czasopism i e-książek) możliwy jest poprzez:

  •   indywidualne linki do baz/kolekcji zamieszczone na podstronach biblioteki: bazy danyche-książki,

  •   wyszukiwanie za pomocą Multiwyszukiwarki,

  •   wyszukiwanie tytułów e-czasopism lub e-książek za pomocą narzędzia Publication Finder (dawna Lista A-Z). 

    Po kliknięciu w jeden z powyższych linków - pojawi się strona logowania do zdalnego dostępu i dopiero po prawidłowym zalogowaniu się system HAN otworzy docelową stronę bazy.

 

Niemożliwe jest dotarcie do konkretnej publikacji poprzez wyszukiwarkę Google albo wpisując bezpośredni adres URL czasopisma.

 


Zasady przetwarzania danych osobowych w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym

Wobec wejścia w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (EU) 2016/679 z dnia 17 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych Biblioteka Główna informuje, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gdański Uniwersytet Medyczny z siedzibą w Gdańsku 80-210, przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 3a,

2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - Magdalena Dłużewska (iod@gumed.edu.pl),

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w systemie biblioteczno-informacyjnym Trójmiejskiego Zespołu Bibliotecznego (Akademia Muzyczna w Gdańsku, Akademia Morska w Gdyni, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Gdański Uniwersytet Medyczny, Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, Europejskie Centrum Solidarności) w celu umożliwienia korzystania z zasobów bibliotecznych na podstawie art. 6 ust.1 lit. A ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,

4. Pani/Pana dane osobowe nie będą ujawniane innym podmiotom, za wyjątkiem podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa, firmom windykacyjnym, firmom wspierającym obsługę informatyczną,

5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres zgodny z odnośnikami prawa,

6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,

7. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych osobowych, gdy uzasadnione jest, że Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016.,

8. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową realizacji usługi.