2018-05-16
§ 1
Prawo do korzystania z Czytelni mają wszyscy zainteresowani literaturą medyczną.
§ 2
W Czytelni udostępnia się:
bibliograficzno-abstraktowe bazy danych,
książki i czasopisma pełnotekstowe w wersji elektronicznej,
pełnotekstową Bazę prac magisterskich i licencjackich GUMed,
Internet (tylko do celów naukowych, dydaktycznych i edukacyjnych),
katalog biblioteczny online,
pakiety MS Office, Libre Office,
księgozbiór podręczny –encyklopedie specjalne, słowniki, informatory statystyczne, pozycje dotyczące prawa, itp.
§ 3
1. Korzystanie z komputerów w Czytelni, za wyjątkiem stanowisk przeznaczonych do udostępniania Bazy prac magisterskich i licencjackich GUMed, wymaga zalogowania do sieci uczelnianej.
2. Czas dostępu do komputera dla jednego użytkownika wynosi 1 godzinę.
§ 4
1. Korzystający z Czytelni są zobowiązani:
zachować ciszę,
wyciszyć telefony komórkowe i nie prowadzić rozmów za ich pośrednictwem,
pozostawić okrycia wierzchnie, parasole, teczki, torby, plecaki, itp. w szatni,
dopuszcza się wnoszenie laptopów i materiałów własnych w przeźroczystych siatkach. Siatki można nabyć w Wypożyczalni lub posiadać własną,
przestrzegać zakazu spożywania posiłków i napojów, z wyjątkiem wody w butelkach z zakrętkami oraz napojów w zamkniętych kubkach termicznych; konsumpcja dozwolona jest w miejscach do tego przeznaczonych.
2. Użytkownicy, którzy:
nie posiadają kont poczty w domenie @gumed.edu.pl lub
korzystają z Bazy prac magisterskich i licencjackich GUMed
zobowiązani są ponadto do:
czytelnego wpisania się do zeszytu odwiedzin,
okazania bibliotekarzowi dokumentu potwierdzającego tożsamość.
§ 5
Na komputerach dostępnych w Czytelni zabrania się:
dokonywania zmian ustawień, lokalizacji oraz usuwania plików związanych z funkcjonowaniem systemu operacyjnego,
instalowania oprogramowania przyniesionego z zewnątrz lub z Internetu,
a także:
kopiowania i rozpowszechniania programów oraz innych zasobów elektronicznych objętych licencją Biblioteki Głównej GUMed bądź chronionych prawem autorskim,
korzystania z gier i wchodzenia na strony nie wymienione w § 2,
korzystania z komputerów w celach zarobkowych.
§ 6
Po zakończeniu pracy użytkownik zobowiązany jest wylogować się z sieci uczelnianej, skasować wprowadzone dane i doprowadzić miejsce pracy do stanu wyjściowego.
Wobec wejścia w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (EU) 2016/679 z dnia 17 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych Biblioteka Główna informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gdański Uniwersytet Medyczny z siedzibą w Gdańsku 80-210, przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 3a,
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - Magdalena Dłużewska (iod@gumed.edu.pl),
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w systemie biblioteczno-informacyjnym Trójmiejskiego Zespołu Bibliotecznego (Akademia Muzyczna w Gdańsku, Akademia Morska w Gdyni, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Gdański Uniwersytet Medyczny, Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, Europejskie Centrum Solidarności) w celu umożliwienia korzystania z zasobów bibliotecznych na podstawie art. 6 ust.1 lit. A ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
4. Pani/Pana dane osobowe nie będą ujawniane innym podmiotom, za wyjątkiem podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa, firmom windykacyjnym, firmom wspierającym obsługę informatyczną,
5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres zgodny z odnośnikami prawa,
6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
7. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych osobowych, gdy uzasadnione jest, że Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016.,
8. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową realizacji usługi.